traineat.blogg.se

Min resa och tankar som tonåring

Besvikelse

Publicerad 2013-08-12 21:17:11 i Allmänt,

Besvikelse måste vara en känsla som drabbar många. Man bygger upp förväntningar och hoppas på att det ska bli som man har tänk sig. Att bygga upp något inom sig, drömma och tänka på hur det kommer bli. Jag vet själv hur det är för jag är en sån person. Det spelar ingen roll om det är inför en resa eller ett biobesök med en kompis. Stora eller små saker, förväntningar byggs upp och jag blir besviken ifall det man planerat blir inställt eller inte som jag tänkte det. Men det har även gjort mig till en positiv person. Jag kommer med ett leende på läpparna och är positiv i det jag ska göra. Under tidigare år var besvikelsen ett litet problem för mig och jag blev ofta ledsen men under de senaste åren har jag vänt det till något positivt. Besvikelse och förväntningar bygger upp än glädje i mig som får mig att vilja upptäcka nya saker, lyckas och misslyckas. Så om ni känner igen i er detta låt er besvikelse vändas till en positiv känsla för dig och dina människor runt dig.
 
-H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela