traineat.blogg.se

Min resa och tankar som tonåring

Svartsjuka

Publicerad 2013-08-13 11:03:00 i Allmänt,

Svartsjuka är något som finns hos alla och även hos mig. Jag har lätt att bli avundsjuk och jag hatar den känsla och vet inte riktigt hur jag ska hantera den. Den växer upp inom mig utan att jag vet om det. Kompisars bilder på instagram, resor och saker dom gör med andra där inte jag är med, bortskämdhet, relationer, filmer, "perfektion", betyg osv. Ja i allt kan jag hitta svartsjuka och avundsjuka, jag hatar det och vill bara att det ska försvinna. Kunna glädjas åt andras framgång betydligt mer än vad jag gör idag. Jag försöker men även fast att jag är glad för andra så finns svartsjukan alltid där någonstans. Detta får mig att känna mig oärlig och som att jag ljuger inför människor jag tycker om. Jag vill att det ska försvinna men det gör det inte. Hur ska jag låta mig bli glad och lycklig för andras framgång?
 
-H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela