traineat.blogg.se

Min resa och tankar som tonåring

tankar

Publicerad 2013-08-11 21:04:24 i Allmänt,

Varför blir inte jag bjuden på fester? Varför har inte jag en stor grupp av kompisar? Varför är det alltid jag som skriver dom första smsen? Varför är inte jag snygg? Varför har inte jag någon pojkvän? Varför är inte mitt liv som på film? Varför känner jag mig såhär misslyckad? Är det detta som kallas tonåren? Vad vet jag som är mitt inne i den! Om en vecka börjar jag gymnasiet är det då allt kommer förändras eller kommer jag bli kvar i min bubbla då jag har svårt att öppna mig och ta kontakt med nya människor eller kommer jag bli en helt ny människa? Tänk om jag kommer i en tönt klass där jag inte känner att jag passar ihop med någon, kommer jag då få lida igenom dom närmaste tre åren jag har kvar innan jag tar studenten? Kommer mina gamla kompisar ta flera steg framåt i sina liv och jag blir bara en i mängden? Det känns som om jag står och stampar på samma ställe och kommer ingen vart, är det så det ska va?
 
-H

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2013-08-12 04:04:50

Hej! välkommen till bloggvärlden ;) tänkte kommentera och peppa dig lite då jag läste din text.

jag tycker att du ska se det här med gymnasiet som en stor möjlighet. ta på dig kläder som är DU, sätt dig inte längst bak i rummet utan se till att märkas, och var glad! så gjorde jag iallafall och jag kom in i min klass jättebra! jag bestämde mig verkligen att nu har jag EN chans för att komma in och visa mig i ett första intryck, och då ska de få ett bra intryck av mig.

(kika in detta inlägg: http://sarassplace.blogg.se/2010/august/sjalvkansla.html#comment och de här:
http://sarassplace.blogg.se/2009/february/utkast-jag-har.html#comment )

det är några inlägg från början på gymnasiet för mig. hoppas allt går bra för dig! kram! sara

Postat av: SARA photosdaily

Publicerad 2013-08-12 11:44:03

Bra skrivet, du har bra tankar och åsikter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela